Cum să eviți kilogramele în plus din timpul sarcinii?

9 iul.

Image result for pregnancy weight

Kilogramele in plus din timpul sarcinii sunt de foarte multe ori un subiect tabu. Anumite gravide încep să acumuleze kilograme extra încă din primele săptămâni, pe când altele, își doresc să poată mânca fără a avea grețuri sau arsuri.

Este dificil, foarte dificil de gestionat o situație în care toți cei din jurul tău (și în special familia) încearcă să te convingă să mănânci pentru doi, iar tu să încerci să reziști situaței astfel încât să nu acumulezi kilograme în plus în cele poate peste 40 de săptămâni de sarcină.

La carte scrie că ideal este să acumulezi până în maxim 13 kilograme in plus, astfel:

  • Primul trimestru + 1-2 kilograme
  • Al doilea trimestru + 4 kilograme
  • Al treila trimestru + 6 kilograme

Însă aceste cifre nu sunt neapărat un etalon deoarece fiecare organism reacționează altfel. Un lucru este cert – cu cât mănânci mai sănătos și mai echilibra în timpul sarcinii, cu atât îți va fi mai ușor să revii la greutatea inițială.

O dietă strictă este foarte greu de impus și poate chiar nesănătos având în vedere că alimentația unei gravide trebuie să fie cât mai diversificată, însă, cu toate acestea, dacă respecți câteva reguli simple încă din primele luni ai sanșa să te obisnuiești și apoi să nu exagerezi în ultimele săptămâni de sarcină, atunci când riscul de acumulare este cel mai mare:

  1. Renunță la sare

Chiar dacă ești gravidă sau nu, sarea nu este deloc cel mai bun prieten al unei diete sănătoase. Seara acumuleaza apă, iar în sarcină asta este o mare problem, în special pentru mâini și picioare. Renunță la sare și, chiar dacă poate în prima săptămână o să-ți fie cam greu, apoi vei fi foarte mulțumită de decizia luată. Mai mult de atât, eliminarea consumului de sare reduce setea și pofta de dulce, așa că vei avea doar avantaje iar după 1-2 săptămâni te vei reîmprieteni cu gustul bun și natural al alimentelor.

  1. Limitează consumul de dulciuri

O altă regulă alimentară pe care o încălcăm de fiecare data când dorim să ne recompensăm. O inghețată realizată din ingredient naturale sau un pumn de fructe dezhidratate vor fi suficiente pentru a îți limita consumul de dulciuri. Iar dacă totuși fructele îți creează aciditate, încearcă să mănânci un iaurt cu puțină miere și cu singuranță pofta va fi diminuată.

  1. Gătește fără ulei sau cu foarte puțin ulei

Uleiul prăjit sau folosit în mari cantități în mâncarea gătită nu adduce absolut niciun aport nutrițional organismului sau bebelușului din burtică, așa că acesta ar trebui să fie primul argument pentru renuntarea la el. Apoi, mai puțin ulei = mai puțină pâine, mai puțină sare – deci doar avantaje.

Carnea o poti face si la grătar iar mâncarea gătită iese foarte bună și fără a căli ceapa. Tigăi performante sunt peste tot prin magazine și foarte accesibile, așa că dimineața poți mânca foarte bine omletă fără ulei iar seara un grătar și o salată (aici merge o lingură de ulei de măsline J )

  1. Mănâncă mai puțin dar mai des

Gustările  dese și gustoase sunt cheia unei siluete de invidiat în sarcină. Cele trei mese principale + gustări sunt baza unei alimentații sănătoase. La gustări poți avea fructe, seminte, nuci, sau iaurt.

  1. Mișcarea și exercițiile sunt foarte recomandate

Poate deja ai un  program activ din punct de vedere al sportului – este foarte bine să continui să mergi la sala de sport în timpul sarcinii, însă de îndată cum ai aflat, trebuie să anunți instructorul. Dacă faci exercitii pe cont propriu, poti sa urmărești clipurile video de aici > pentru a te inspira în alegerea  exercițiilor fizice. Poți lucra picioarele și bratele (eventual fără greutăți) însă trebuie să excluzi imediat abdomenele și săriturile.

Dacă în mod normal nu faci sport, este bine totuși să faci puțină mișcare încă de la începutul sarcinii: poți începe cu mers ușor, înot (de obicei, bebelușii se simt cel mai bine în apă), yoga sau gimnastică specială pentru gravide – acum sunt foarte multe programe dedicate.

Dacă urmezi cele 5 recomandări de mai sus, cu siguranță vei arăta excelent pe tot parcursul sarcinii. Bineînteles, este chiar recomandat să îți întrebi și doctorul dacă ai anumite restrictii sau dacă îți recomandă un meniu alimentar anume.

Chiar dacă urmezi recomandările noastre și ale medicului, cel mai probabil dimensiunile hainelor o să se schimbe puțin, în special începând cu al doilea trimestru al sarcinii.

De aceea, atunci când comanzi haine de gravide online este bine să iei în considerare circumferința bustului și apoi circumferința burticii. Dacă nu te descurci, consultantele Hotmama (mămici și ele) te așteaptă pe chat sau la nr de telefon 0730 335543 cu sfaturi personalizate.