Gimnastica pentru gravide? Află cine o recomandă

18 iul.

A te menține în formă pe parcurul celor 40 de săptămâni poate fi o provocare destul de mare. Din păcate, uneori grețurile ajută să ne menținem silueta însă nu este chiar cel mai de dorit exemplu. Și chiar dacă urmăm cele 5 recomandări cheie din articolul precedent, poate tot nu este suficient și ajungem să luam în greutate mai mult decât ne dorim.

Un efect vizual care ne poate păcăli de-a lungul sarcinii este creșterea burticii. Pe măsură de burtica crește, celelalte părți ale corpului par mai mici, chiar dacă și ele cresc. De aceea, după ce bebe se naște și ușor, ușor scăpăm de burtică, ne dăm seama că de fapt, dimensiunile par mai mari decât păreau în sarcină.

Însă acesta nu trebuie să fie un scenariu care se repeată în fiecare caz.

Dacă avem grijă de noi și adăugăm mișcarea în viața noastră pe parcursul celor 40 de săptămâni, ne va fi mult mai ușor să revenim apoi la forma inițială. Pe lângă asta, și somnul va fi mai odihnitor iar nașterea mai ușoară (dacă vorbim de naștere naturală)

Bineințeles, pentru orice fel de miscare, trebuie să existe recomandarea medicului.

Ce tip de mișcare este cea mai recomandată în sarcină?

Doctorii spun că cele mai bune variante sunt:

  • Te plimbi 20 de minute pe jos in fiecare zi
  • Să practici yoga sau pillates
  • Să mergi la cursuri de aerobic pentru gravide
  • Să faci inot

Încearcă să variezi tipul de mișcare și ține minte că nu trebuie efectiv „să te duci la sport” ca să faci mișcare. Poți să te plimbi în parc, să urci scările sau să faci curat în casă. Tot mișcare se numește dar totuși, înainte de orice, doctorul sau un instructor special de aerobic  ar trebui să îți spună ce părți ale corpului să nu soliciți.

Ce exerciții nu sunt recomandate?

Acele sporturi care ar putea să provoace căzături precum: călăritul, schiul, gimastica la instrumente sau patinajul. Scufundările și alte sporturi extreme sunt de asemenea nerecomandate. Ar trebui totuși să te ferești și de activități care ți-ar putea solicita abdomenul sau, în urma cărora ai putea să te lovești în zona burticii: sporturi de contact, fotbal, tenis squash.

Anumiți doctori mai interzic chiar și mersul pe bicicletă după al doilea trimestru. Chiar dacă esti o ciclistă experimentat, exista riscul de a cădea și a te lovi în zona burticii. O bicicletă statică este ok și o poți folosi pe tot parcursul sarcinii – tot la recomandarea doctorului, bineințeles.

Nu ai făcut până acum sport? Află de ce precauții ar trebui să ții cont.

De îndată ce iei aprobarea de la doctorul tău, te poți înscrie la o clasă de gimnastică pentru gravide sau yoga pentru gravide. Acolo, instructorii dedicați îți vor spune exact ce exerciții sunt recomandate pentru tine, chiar dacă nu ai mai făcut sport până atunci.

Exercițiile pentru gravide nu sunt la fel de intense ca cele din restul timpului. Sunt evitate săriturile, abdomenele și efortul intens. Totul este gândit pentru ca tu și bebe să fiți ok.

Iar ca să nu te confrunți cu febră musculară sau alte surpize neplăcute, ar trebui să începi cu 15 minute de mers pe zi, sau exerciții tip pillates pe saltea/covor și apoi să crești durata antrenamentului până la 30 de minute.

Cum mă îmbrac când fac sport în sarcină?

Pe parcursul sedințelor de yoga sau aerobic ar trebui in primul rând sa ai o pereche de pantaloni pentru gravide, de preferință elastici, din bumbac, cu spațiu dedicate pentru burtică. Noi îți recomandăm pantalonii Perfect Fit – îi poți purta la sport dar și în restul timpului.

pantaloni-gracida-perfect-fit bustiera-gravida-sport

Apoi, trebuie neapărat să ai susținere în zona bustului iar bustierele colorate Hotmama te pot ajuta la acest aspect – ideal este să ai un set de bustiere pentru că atunci când una este la spălat să o poți purta pe cealaltă.

Apoi, un tricou pentru gravidă din bumbac moale și outfitul este gata!

 

Nu uita totuși de o pereche de pantofi sport de calitate – în sarcină dar și în general trebuie să avem grijă de coloana noastră și să ne încălțăm doar cu pantofi sport cu talpă adecvată.

Unde pot să merg la ore de sport pentru gravide?

Cluburile de sport care oferă acest tip de clase sunt din ce în ce mai frecvente, iar mai jos îți recomnadăm pe testate o parte din ele:

Aerobic pentru Gravide:

Bucuresti, sector 1

Site: www.promama.ro

Site: www.activecenter.ro

Bucuresti, sector 2

Site: http://blue-studio.ro/

Site: www.centrul-9luni.ro

Bucuresti, sector 3

https://www.centrul-9luni.ro/contact/

Site: www.getfit.ro

Site: www.lucky-bebe.ro

Site: www.centrulbabycare.ro

Bucuresti, sector 4

Site: www.motherhood.ro

Site: www.vivasportclub.ro

Bucuresti, sector 6

Site: www.rosanamedical.ro

Dacă ești din alt oraș, cu siguranță vei găsi o sală de sport adecvată. Poți căuta pe Google.ro “gimastică de gravide” iar dacă totuși nu găsești, poți vizualiza exerciții video și le poți repeata în sufragerie.

Îți recomandăm site-ul Dianei Știrbu, mămică de bebe, care are un programe dedicate actualelor și viitoarelor mămici > http://dianastirbu.ro/

Echipa Hotmama îți dorește o sarcină ușoară, un bebe fericit și un zâmbet până la urechi 🙂