Gravidă? Ce să mănânci atunci când ești invitată în vizită

27 ian.

Pe parcursul celor aproximativ 40 de săptămâni de sarcină sigur prinzi cel puțin o masă de Crăciun sau de Paște în familie și minim câteva vizite la rude sau la prieteni.

Și cum în familie, gravida este în centrul atenției și toată lumea are impresia că ar trebui să mănânce pentru minim doi J, gazda se pregătește cu o mulțime de feluri de mâncare, care mai de care mai gustoase 🙂

Dacă în mod normal singurul lucru care ne-ar putea opri să gustăm din toate ar fi o cură de slăbire, acum, în perioada sarcinii (dar și a alăptării), trebuie să avem grijă la cee ace mâncăm, deoarece anumite ingredient sau combinații ar putea să ne facă rău. Din experianță, am pregătit o serie de sfaturi pentru voi, care să vă ajute să treceți cu bine de o masă cu foarte multe feluri de măncare 🙂

  1. Alege-ți aperitivul

Mesele în familie încep de obicei cu un “mic” aperitiv: salate de vinete, pate, icre, oua umplute, salata beuf, mezeluri…și lista poate continua.

Nutritioniștii recomandă în primul rând să nu amesteci prea multe feluri de mâncare, deci ideal ar fi să te limitezi la 1-2. Exclude mezelurile crude și pateul doarece ficatul are foarte multă vitamina A, ceea ce îi poate dăuna bebelușului în acest moment al sarcinii. Evită maioneza (ouă crude = risc de salmonela) și prea multe ouă fierte, deoarece sunt foarte bogate în colesterol. La fel și icrele, deoarece la baza sunt crude. Poți alege legumele – salata de vinete, somonul afumat, brânza însă nu în cantități prea mari. În principiu, alimentele cu căt sunt mai puțin prelucrate, cu atât sunt mai bune în sarcină.

  1. Carnea trebuie verificată

Indiferent că este vorba de porc, pui, peste, vită, toată carnea trebuie să fie bine preparată, adică 100% fiertă, coaptă sau prăjită. În sarcină nu este de joacă cu vita în sânge sau o pulpă de pui mai puțin pătrunsă pe grătar. Alege doar carnea bine făcută și nu-ți fie rușine să alegi altă bucată de carne atunci când vezi că cea din farfuria ta nu este ok.

  1. Fasolea verde este Yumm!

Sau cel puțin așa o percepe organismal tău. Poate nu este legume ta favorită însă conține o mulțime de fibre care reduc constipația și indigestia. Are foarte multă vitamina C și K, deci este indicată sa o mănânci de fiecare dată când ai ocazia. Începutul este mai greu J

  1. Spune Da sosului acrișor

Fie că îți este servit alături de friptură sau la desert, sosul de afine, merisoare și în general fructele de pădure sunt mai mult decât recomandate în dieta unei gravidute care se îngrijește. Acestea au foarte multă vitamina C care îmbunătățește imunitatea bebelușului și de asemenea ajută circulația sangvină.

  1. Atenție la brânza consumată

Cel mai indicat este ca în cazul brânzei să îți intrebi medicul exact ce brânză poți mânca în timpul sarcinii, dar ca și principiu, trebuie să eviți brânza cu mucegai, atât cea cu mucegai verde cât și alb. De asemenea, trebuie evitată brânza făcută din lapte nepasteurizat. Aceasta poate contine listeria, o bacterie care dezvoltă o infecție ce afectează sănătatea bebelușului sau poate conduce la un avort spontan.

Dacă te mândrești cu burtica ta din timpul sarcinii sau dacă vrei să ascunzi anumite forme, rochiile de gravidă sunt ideale atât pentru evenimente în familie cât și pentru mers la serviciu, sau la ocazii speciale. Dacă nu vrei să te formalizezi sau nu ești adepta rochiilor de gravidă, te așteptăm cu pantaloni pentru perioada sarcinii sau cu bluze pentru sarcină și alăptare J