Yoga in sarcina – 3 tipuri de exercitii pentru viitoarele mamici

1 iun.

Yoga in timpul sarcinii sau yoga prenatala, practicata aproximativ 30 de minute, timp de 4, 5 zile pe saptamana poate aduce numeroase beneficii viitoarelor mame. Avand in vedere ca pe zi ce trece bebelusul creste in burtica, mamica poate sa oboseasca mai repede, sa ia in greutate si astfel miscarile simple de zi cu zi, sa devina mai greoaie si mai dificil de executat. Yoga favorizeaza relaxarea muschilor, contribuie la limpezirea mintii, la alungarea gandurilor negative si este un bun “antrenament” pentru mentinerea tonsului.

Asadar, incepem ziua intr-un ritm alert si cu cele mai inalte vibratii pozitive va aducem in atentie 3 exercitii tip yoga pe care le puteti face in perioada sarcinii:

Sukhasana sau “Postura usoara”

In camera preferata, unde e liniste si nimeni nu va poate deranja, intindeti salteaua pentru yoga (puteti improviza si utiliza o patura de dimensiuni medii in cazul in care nu detine o saltea speciala) si asezati-va comod. Tinuta trebuie sa fie lejera pentru a putea realiza miscarile respective, motiv pentru care “Colantii – Yoga Gym”  alaturi de tricoul “Purple Top Model – Tricou Gravida & Alaptare”, avand in compozitie 95% bumbac si putin spandex pentru elasticitate sunt perfecte pentru planurile voastre sportive. In cazul in care doriti sa va simtiti mai libere in miscari, setul “Set Cherry Night – Pijama Gravida & Alaptare, pantaloni scurti” poate fi o alegere excelenta! Daca iti doresti tot confortul pentru burtica ta, nu uita ca hainele dedicate pentru gravide sunt intotdeauna o alegere excelenta si recomandate de catre toti specialistii.

Acum ca am creat mediul complet de relaxare si meditatie, putem pune in aplicare “Postura usoara” care presupune, exact asa cum suna: o postura lejera, in care trebuie sa va asezati si dupa sa va incrucsati picioarele astfel incat mainile sa se poata sprijini pe genunchi. In aceasta pozitie puteti petrece cat timp doriti dar recomandarea noastra este sa nu depaseasca mai mult de 30, 45 de minute. In tot acest timp inchideti ochii si incercati sa pastrati doar gandurile pozitive care va relaxeaza. Veti reusi sa va linistiti, sa eliminati in timp durerile de spate intrucat va ajuta sa vi-l intariti, iar cand burtica va creste, spatele va fi mai rezistent; veti reusi chiar sa va intindeti anumite zone ale corpului, precum genunchii si glezenele.

Marjaryasana sau “Postura pisicii”

Ca o completare a posturii descrise mai sus, va recomandam, ca in urmatoarea zi sa incercati postura pisicii. Potrivit acesteia trebuie sa va pozitionati astfel incat sa va sprijiniti in palme si genunchi. Este important sa respirati regulat si in masura in care puteti, sa rotiti sau sa arcuiti coloana vertebrala, si sa mentineti privirea spre podea. Astfel, daca toata atentia este concentrata pe toata durata sarcinii, pe burtica, acest exercitiu va ajuta sa va relaxati coloana vertebrala si organele din burtica (poate chiar si pe bebe).

Padmasana sau “Postura lotusului”

In aceleasi vibratii pozitive, puteti incerca si “postura lotusului”, putin asemanatoare cu cea “usoara”. Practicand acest exercitiu pana la finalul sarcinii va usura nasterea. Exercitiul presupune incrucisarea picioarelor, insa in cele din urma pozitionarea calcaielor va fi in apropierea burticii care se va “sprijini” pe ele. Puteti apropia palmele si incepe meditatia si sa nu uitati ca este necesar sa lucrati ambele incrucisari ale picioarelor. In cele din urma veti putea sa va relaxati, stimuland totodata abdomenul, vezica si evident, coloana vertebrala.

In cazul in care yoga e prea “soft” pentru ritmul vostru dinamic, puteti incerca timp de 3, 5 minute si cateva exercitii de dans, pe fundal de muzica antrenanta. Ca sa fie si mai placut ii puteti invita si pe cei dragi sa vi se alature.

 Asadar dragile noastre viitoare mamici, speram ca aceste practici fizice sa contribuie la armonia dintre corp, minte si suflet si sa va faca mai puternice si mai increzatoare!

*Recomandam viitoarelor mamici inainte de a practica yoga sa discute cu mediul obstretician pentru a se asigura ca pot efectua exercitii in timpul sarcinii si mai ales in functie de trimestre.